Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1369
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЩоголєва, Інна Валентинівна-
dc.contributor.authorСоколовський, Віктор Анатолійович-
dc.contributor.authorShchoholieva, Inna-
dc.contributor.authorSokolovskiy, Victor-
dc.date.accessioned2021-11-18T12:30:05Z-
dc.date.available2021-11-18T12:30:05Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationЩоголєва, І. В. Особливості івент-менеджменту в туризмі / І. В. Щоголєва, В. А. Соколовський // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Економіка, менеджмент та право : збірник наукових праць. Вип. 3-4 / голов. ред. М. С. Письменна. - Кропивницький : ЛА НАУ, 2021. - С. 146-155. DOI: 10.33251/2707-8620-2021-3-4-146-155en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1369-
dc.description.abstractУ статті розглянуто сутність івент-менеджменту. Особливу увагу приділено особливостям івент-менеджменту в туризмі, які зумовлено галузевою специфікою та специфікою туристських продуктів. Доведено, що ефективність івент-менеджменту залежить не тільки від рівня володіння управлінським інструментарієм, а й від особливостей самих івентів, які характеризуються цілями та масштабом подій, їх статусом й намірами організаторів. Обґрунтовано особливості, які необхідно враховувати в процесі реалізації кожної з функцій менеджменту, а саме при плануванні івенту, його організації, стимулюванні тих, хто долучається до заходу та контролю за реалізацією кожного з етапів. Приділено істотну увагу помилкам, які найчастіше припускають організатори, що негативно впливає на імідж івенту, знижує його економічний та соціальний ефект. Систематизовано основні світові тренди івент-індустрії, які зумовлюють особливості управління нею, зокрема екологічність, свідоме споживання, інтерактивність, геймифікація, використання нетрадиційних форматів івентів тощо. The purpose of the article is to study the features of event management in tourism, the achievement of which involves solving the following tasks: consider the typology of events according to different criteria; to determine the features of event management at different stages of their planning and organization; analyze the most common mistakes in the organization of events; monitor global trends in the event industrу. Methods. Analytical, comparative and historical research methods were used to solve the main tasks. Results. The article considers the essence of event management. Particular attention is paid to the features of event management in tourism, which are due to industry specifics and the specifics of tourism products. It is proved that the effectiveness of event management depends not only on the level of mastery of management tools, but also on the characteristics of the events themselves, which are characterized by the goals and scale of events, their status and intentions of the organizers. The peculiarities that need to be taken into account in the process of implementation of each of the management functions are substantiated, namely in event planning, its organization, stimulation of those who join the event and control over the implementation of each stage. Scientific novelty. Considerable attention is paid to the mistakes that are often made by the organizers, which negatively affects the image of the event, reduces its economic and social effect. The main world trends of the event industry are systematized, which determine the features of its management, in particular environmental friendliness, conscious consumption, interactivity, gamification, the use of non-traditional event formats, etc. Practical significance. Event management can be an innovative tool to achieve company goals. The effectiveness of event management depends primarily on understanding the features that are inherent in events depending on their scale, status, goals, as well as the intentions of the organizers themselves.en_US
dc.language.isouaen_US
dc.publisherКропивницький: ЛА НАУen_US
dc.subjectтуризмen_US
dc.subjectівент-туризмen_US
dc.subjectівент-менеджментen_US
dc.subjectівент-індустріяen_US
dc.subjectкласифікація івентівen_US
dc.subjectдестинаціяen_US
dc.subjecttourismen_US
dc.subjectevent tourismen_US
dc.subjectevent managementen_US
dc.subjectevent industryen_US
dc.subjectclassification of eventsen_US
dc.subjectdestinationen_US
dc.titleОсобливості івент-менеджменту в туризміen_US
dc.title.alternativeFeatures of event-management in tourismen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shchoholieva_ivent.pdf521.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.