Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1357
Title: Особливості забезпечення англомовної підготовки (майбутніх) авіаційних фахівців до професійної самореалізації з використанням технологій дистанційного навчання
Other Titles: Features of providing english – language training of future aviation specialists for professional self-realization with the use of distance learning technologies
Authors: Радул, Сергій Григорович
Radul, Serhii
Keywords: дистанційне навчання
англомовна підготовка авіафахівця
ІКТ
Інтернет ресурси
інновації
професійна самореалізація
distance learning
English language training of an aviation specialist
ICT
Internet resources
innovations
professional self-realization
Issue Date: 2021
Publisher: Кропивницький: «Поліум»
Citation: Радул, С. Г. Особливості забезпечення англомовної підготовки (майбутніх) авіаційних фахівців до професійної самореалізації з використанням технологій дистанційного навчання / С. Г. Радул // Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць. Вип. 10 / голов. ред. Т. С. Плачинда. - Кропивницький : "Поліум", 2021. - С. 169-176. DOI: 10.33251/2522-1477-2021-10-169-176
Abstract: У статті розглядаються особливості забезпечення англомовної підготовки (майбутніх) авіаційних фахівців до професійної самореалізації та виконання професійних обов’язків з використанням сучасних технологій дистанційного навчання. Розкривається специфіка дистанційного навчання, надаються терміни та поняття, форми навчання. Автор описує стратегії дистанційного навчання, планування та організація самостійної роботи для курсантів/слухачів. Значна увага приділяється застосуванню ІКТ, IT-елементів, Інтернет технологій при викладанні іноземної мови. The article considers the peculiarities of providing English-language training of (future) aviation specialists for professional self-realization and performance of professional duties with the use of modern distance learning technologies. The specifics of distance learning are revealed. Terms and concepts, forms of learning are provided. Distance learning technologies, namely: psychological and pedagogical, information and communication, web-environment provide an opportunity to implement the process of distance learning in educational institutions. There are also two strategies for organizing distance learning: asynchronous distance learning and synchronous distance learning. During the planning and organization of distance learning a great role is given to the independent work of cadets. There are also IT elements that a lecturer and a cadet should be able to use in professional interaction. It is noted that Internet technologies, the ability to use Internet resources have a special place in the formation of professional self-realization of a future aviation specialist and providing innovative approaches to the educational environment. The main tasks of English language training in the educational language centers of the Flight Academy of NAU are: improving language skills and strengthening the communicative competence of the teacher / instructor to teach the professional disciplines in English, teaching professional English, preparation for the general English exam at level B2. The use of distance learning technologies in the English-language training of future aviation specialists requires a high level of knowledge, both theoretical and practical. It is necessary to interest and direct students to the use of innovative methods in order to build their professional capacity to use information and communication technologies in their further professional self-realization.
URI: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1357
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Radul_ICT.pdf327.11 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.