Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1316
Title: | Розвиток критичного мислення майбутніх диспетчерів управління повітряним рухом у фаховій підготовці |
Other Titles: | Развитие критического мышления будущих диспетчеров управления воздушным движением в профессиональной подготовке Development of future air traffic controllers' critical thinking in professional training |
Authors: | Лопатюк, О. В. Лопатюк, Е. В. Lopatiuk, O. V. |
Keywords: | критичне мислення проблемні завдання професійна рефлексія фахова підготовка усвідомленість особистість критическое мышление проблемные задания профессиональная рефлексия профессиональная подготовка осознанность личность |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Київ: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова |
Citation: | Лопатюк, О. В. Розвиток критичного мислення майбутніх диспетчерів управління повітряним рухом у фаховій підготовці // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 64. - С. 141–145. |
Abstract: | У статті розглянуто одну з педагогічних умов формування професійної рефлексії майбутніх диспетчерів управління повітряним рухом у фаховій підготовці. Розкрито сутність поняття “критичне мислення” з погляду філософії, психології та педагогіки. З’ясовано значення критичного мислення для майбутніх фахівців у навчально-професійній діяльності. Проаналізовано шляхи розвитку мислення майбутнього фахівця. Виділено етапи розвитку критичного мислення, комплекс чинників, необхідних для того, щоб мислення перетворилося на усвідомлений, самостійний, рефлексивний, цілеспрямований, контрольований і самоорганізований процес. Відзначено, що критичність мислення, яке супроводжує фахівця в умовах підвищеного ризику та відповідальності, є специфічним структурним елементом професійної рефлексії авіаційного диспетчера. Обґрунтовано значущість цієї педагогічної умови для розвитку професійного мислення й усвідомлення подальшого професійного зростання. В статье рассмотрено одно из педагогических условий формирования профессиональной рефлексии будущих диспетчеров управления воздушным движением в профессиональной подготовке. Раскрыта сущность понятия "критическое мышление" с точки зрения философии, психологии и педагогики. Определено значение критического мышления для будущих специалистов в учебно- профессиональной деятельности. Проанализированы пути развития мышления будущего специалиста. Выделены этапы развития критического мышления, комплекс факторов, которые необходимы для того, чтобы мышление превратилось в осознанный, самостоятельный, рефлексивный, целенаправленный, контролируемый и самоорганизованный процесс. Отмечено, что критичность мышления, которое сопровождает специалиста в условиях повышенного риска и ответственности, является специфическим структурным элементом профессиональной рефлексии авиационного диспетчера. Обоснована значимость этого педагогического условия для развития профессионального мышления и осознания дальнейшего профессионального роста. |
URI: | http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1316 |
Appears in Collections: | Наукові публікації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Lopatiuk_osobystist.pdf | 194.09 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.