Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1203
Title: Метод аналізу навігаційних ситуацій для запобігання зіткнення суден і підвищення безпеки судноплавства
Other Titles: Метод анализа навигационных ситуаций для предотврощения столкновения судов и повышения безопасности судоходства
Method of increase of safety of flights and navigation of air ships is in difficult meteorological terms
Authors: Тимощук, Олена Миколаївна
Тимощук, Е. Н.
Timoshuk, O. М.
Keywords: судно
навігація
САРП
складні навігаційні умови
небезпечне зближення
зіткнення суден
судно
навигация
САРП
сложные навигационные условия
опасное сближение
столкновения судов
ship
navigation
ARPA
difficult navigational conditions
dangerous approach
ship collisions
Issue Date: 2019
Publisher: Кропивницький: ЛА НАУ
Citation: Тимощук, О. М. Метод аналізу навігаційних ситуацій для запобігання зіткнення суден і підвищення безпеки судноплавства : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. техн. наук : спец. 05.22.13 "Навігація та управління рухом" / Тимощук Олена Миколаївна ; Льотна академія Національного авіаційного університету. - Кропивницький, 2019. - 23 с.
Abstract: Тимощук О.М. Метод аналізу навігаційних ситуацій для запобігання зіткнення суден і підвищення безпеки судноплавства. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.13 – Навігація та управління рухом. – Льотна академія Національного авіаційного університету. Кропивницький, 2019. У результаті виконання дисертаційних досліджень вирішене актуальне наукове завдання розробки методу підвищення безпеки судноплавства та навігації морських та річних суден у складних навігаційних умовах шляхом підвищення оперативності та обґрунтованості прийняття рішення судноводієм при виникненні небезпечної ситуації зближення (зіткнення). Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що: вдосконалений метод подання та обробки знань про завдання виявлення небезпечних ситуацій зближення (зіткнення) у зоні відповідальності судноводія, який відрізняється від відомих формалізованим описом процесу розпізнавання ситуацій в акваторії руху судна на основі нечіткої логіки і неоднорідних функціональних мереж, які дозволяють враховувати невизначеність і суперечність процесів при автоматизації процесу розпізнавання ситуацій. Вдосконалений метод оцінки ступеню небезпеки з урахуванням перехідних станів в яких знаходиться судна в небезпечних ситуаціях, який відрізняється від відомих розробкою комплексною оцінкою небезпечної ситуації зближення (зіткнення) з використанням декларативних знань та існуючої невизначеності часу використання ресурсів. Вдосконалений метод синтезу варіанту рішення уникнення ситуації небезпечного зближення (зіткнення), який відрізняється від відомих використанням системного підходу до опису та оцінки ефективності маневру щодо запобігання небезпечних ситуацій. Представлення судна як системи дозволяє враховувати вплив засобів автоматизації на ефективність рішення завдань, покладених на судноводія при усуненні небезпечних ситуацій. Тимощук Е.Н. Метод анализа навигационных ситуаций для предотврощения столкновения судов и повышения безопасности судоходства. – Рукопись. Диссертация на соискание ученой степени кандидата технических наук по специальности 05.22.13 – Навигация и управление движением. – Летная академия Национального авиационного университета. Кропивницкий, 2019. В результате выполнения диссертационных исследований решена актуальная научная задача разработки метода повышения безопасности судоходства и навигации морских и речных судов в сложных навигационных условиях путем повышения оперативности и обоснованности принятия решения судоводителем при возникновении опасной ситуации сближения (столкновения). Научная новизна исследования заключается в том, что: усовершенствованный метод представления и обработки знаний о задачах выявления опасных ситуаций сближения (столкновения) в зоне ответственности судоводителя, который отличается от известных формализованным описанием процесса распознавания ситуаций в акватории движения судна на основе нечеткой логики и неоднородных функциональных сетей, которые позволяют учитывать неопределенность и противоречивость процессов при автоматизации процесса распознавания ситуаций. Усовершенствованный метод оценки степени опасности с учетом переходных состояний в которых находится судна в опасных ситуациях, который отличается от известных разработкой комплексной оценке опасной ситуации сближения (столкновения) с использованием декларативных знаний и существующей неопределенности времени использования ресурсов. Усовершенствованный метод синтеза варианта решения избежание ситуации опасного сближения (столкновения), который отличается от известных использованием системного подхода к описанию и оценки эффективности маневра по предотвращению опасных ситуаций. Представление судна как системы позволяет учитывать влияние средств автоматизации на эффективность решения задач, возложенных на судоводителя при устранении опасных ситуаций. Timoshuk O.М. Method of increase of safety of flights and navigation of air ships is in difficult meteorological terms. – Manuscript. The Thesis submitted for the scientific degree of Doctor of Philosophy (engineering) (Candidate of Technical Sciences) on specialty 05.22.13 – Navigation and Traffic Control. – Flight Academy of National Aviation University. Kropyvnytskiy, 2019. The dissertation is devoted to the solution of the actual scientific problem of developing a method for improving the safety of navigation and navigation of sea and river vessels in difficult navigational conditions by increasing the efficiency and soundness of the decision by the skipper in the event of a dangerous situation of convergence (collision) was solved. The scientific novelty of the study is that: an improved method for presenting and processing knowledge about the problems of identifying dangerous situations of proximity (collision) in the area of responsibility of the skipper, which differs from the known formalized description of the process of recognizing situations in the water area of a ship based on fuzzy logic and heterogeneous functional networks , which allow to take into account the uncertainty and inconsistency of processes in the automation of the process of recognizing situations. An improved method for assessing the degree of danger taking into account the transitional conditions in which the vessel is in dangerous situations, which differs from the known ones by the development of a comprehensive assessment of the dangerous situation of approach (collision) using declarative knowledge and the existing uncertainty of the time of use of resources. An improved method for synthesizing a solution option to avoid a dangerous approach (collision) situation, which differs from the known ones by using a systematic approach to describing and evaluating the effectiveness of a maneuver to prevent dangerous situations. Presentation of the vessel as a system allows you to take into account the influence of automation on the effectiveness of solving tasks assigned to the skipper in the elimination of dangerous situations.
URI: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1203
Appears in Collections:Навігація та управління рухом

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
aref_Timoshuk.pdf750.77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.