Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1202
Title: Метод автоматизованого визначення маршруту при плануванні переходу засобів водного транспорту
Other Titles: Метод автоматизированного определения маршрута при планировании перехода средств водного транспорта
The method of automated determination of the route when planning the transition of water transport
Authors: Ганношина, Ірина Миколаївна
Ганношина, Ирина Николаевна
Gannoshina, Irina Nikolaevna
Keywords: маршрут
автоматизація процесу визначення маршруту
планування переходу засобів водного транспорту
дискретна модель руху засобу водного транспорту
алгоритм Дейкстри
метод аналізу ієрархій
траєкторія руху судна
безперервність кривини траєкторії
раціональна крива Безьє
маршрут
автоматизация процесса определения маршрута
планирование перехода средств водного транспорта
дискретная модель движения средства водного транспорта
алгоритм Дейкстры
метод анализа иерархий
траектория движения судна
непрерывность кривизны траектории
рациональная кривая Безье
route
automation of the process of determining the route
planning the transfer of water transport facilities
discrete model of water transport
Dijkstra's algorithm
hierarchy analysis method
vessel motion trajectory
continuity of curvature of the trajectory
rational Bezier curve
Issue Date: 2019
Publisher: Кропивницький: ЛА НАУ
Citation: Ганношина, І. М. Метод автоматизованого визначення маршруту при плануванні переходу засобів водного транспорту : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. техн. наук : спец. 05.22.13 "Навігація та управління рухом" / Ганношина Ірина Миколаївна ; Льотна академія Національного авіаційного університету. - Кропивницький, 2019. - 23 с.
Abstract: Ганношина Ірина Миколаївна. Метод автоматизованого визначення маршруту при плануванні переходу засобів водного транспорту. – На правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.13 – навігація та управління рухом. – Київський інститут водного транспорту імені гетьмана Петра Конашевича-Сагайдачного, Київ, 2019. Дисертацію присвячено розробленню методу автоматизованого визначення маршруту при плануванні переходу засобів водного транспорту. Науковими результатами є: 1) вперше запропонована дискретна модель руху засобу водного транспорту, в якій рух розглядається як послідовне відвідування елементів простору, властивості яких враховують фактори навігаційно-гідрографічної та гідрометеорологічної обстановки; 2) вперше запропоновано метод визначення варіанту маршруту переходу засобу водного транспорту, який враховує маневрені характеристики засобу водного транспорту та вплив факторів навігаційногідрографічної та гідрометеорологічної обстановки, що дозволяє підвищити обґрунтованість і оперативність прийняття рішення при плануванні переходу, а також коригувати маршрут переходу в реальному часі; 3) отримав подальший розвиток метод вибору варіанта маршруту переходу засобу водного транспорту, в якому, на відміну від відомих, маршрути ранжуються на основі методу аналізу ієрархій, що враховує характеристики варіанта маршруту та плану переходу, для якого він розрахований, що дозволяє підвищити обґрунтованість прийняття рішення; 4) отримав подальший розвиток метод розрахунку траєкторії руху засобу водного транспорту при автоматизованому визначенні маршруту, в якому, на відміну від відомих, траєкторія руху знаходиться у вигляді гладкої кривої, що складається з сегментів – раціональних кривих Безьє 7-го ступеню, крива проходить крізь елементи простору, які відібрані автоматизованим методом вибору маршруту, що дозволяє забезпечити можливість корегування траєкторії руху засобу водного транспорту в реальному часі. Ганношина Ирина Николаевна. Метод автоматизированного определения маршрута при планировании перехода средств водного транспорта. – На правах рукописи. Диссертация на соискание ученой степени кандидата технических наук по специальности 05.22.13 – навигация и управление движением. – Киевский институт водного транспорта имени гетмана Петра Конашевича-Сагайдачного, Киев, 2019. Диссертация посвящена разработке метода автоматизированного определения маршрута при планировании перехода средств водного транспорта. Научными результатами являются: 1) впервые предложена дискретная модель движения средства водного транспорта, в которой движение рассматривается как последовательное посещение элементов пространства, свойства которых учитывают факторы навигационно-гидрографической и гидрометеорологической обстановки; 2) впервые предложен метод определения варианта маршрута перехода средства водного транспорта, учитывающий маневренные характеристики средства водного транспорта и влияние факторов навигационно-гидрографической и гидрометеорологической обстановки, что позволяет повысить обоснованность и оперативность принятия решения при планировании перехода, а также корректировать маршрут перехода в реальном времени; 3) получил дальнейшее развитие метод выбора варианта маршрута перехода средства водного транспорта, в котором, в отличие от известных, маршруты ранжируются на основе метода анализа иерархий, учитывающий характеристики варианта маршрута и плана перехода, для которого он рассчитан, что позволяет повысить обоснованность принятия решения; 4) получил дальнейшее развитие метод расчета траектории движения средства водного транспорта при автоматизированном определении маршрута, в котором, в отличие от известных, траектория движения находится в виде гладкой кривой, состоящей из сегментов – рациональных кривых Безье 7-й степени, кривая проходит через элементы пространства, отобранные автоматизированным методом выбора маршрута, что позволяет обеспечить возможность корректировки траектории движения средства водного транспорта в реальном времени. Gannoshina Irina Nikolaevna. The method of automated determination of the route when planning the transition of water transport. – Manuscript copyright. Thesis on competition of scientific degree of Candidate of Technical Sciences by specialty 05.22.13 – navigation and motion control. – Kiev Institute of Water Transport named after Hetman Peter Konashevich-Sagaidachny, Kiev, 2019. The thesis is devoted to the development of a method for automated determination of the route when planning the transfer of water transport facilities. The scientific results are: 1) for the first time a discrete model of the movement of a water transport vehicle was proposed, in which the movement is considered as a sequential visit to elements of space, whose properties take into account the factors of navigation-hydrographic and hydrometeorological conditions; 2) a method was proposed for the first time to determine a variant of the transition route of the water transport means, taking into account the maneuverable characteristics of the means of water transport and the influence of factors of the navigation-hydrographic and hydrometeorological situation, which improves the validity and efficiency of decision-making in planning the transition, as well as correct the transition route in real time; 3) the method of choosing the route option for the water transport means was further developed, in which, unlike the known ones, the routes are ranked based on the hierarchy analysis method, taking into account the characteristics of the route variant and the transition plan for which it is designed, which improves the validity of decision making; 4) further developed the method of calculating the trajectory of water transport with automated route determination, in which, unlike the known, the trajectory of movement is in the form of a smooth curve consisting of segments - 7th degree rational Bezier curves, the curve passes through the elements of space , selected by an automated method of route selection, which allows for the possibility of adjusting the trajectory of movement of water transport in real time.
URI: http://dspace.sfa.org.ua:80/handle/123456789/1202
Appears in Collections:Навігація та управління рухом

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
aref_Gannoshina.pdf524.91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.